Глянцевая Газета СМИК качество товаров и услуг
Поиск
Календарь
«  Апрель 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архив Новостей
Чат газеты СМИК
200
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Суббота, 18.05.2024, 18:18
Главная » 2015 » Апрель » 3 » Коли можна застосувати процедуру податкового компромісу?
12:00
Коли можна застосувати процедуру податкового компромісу?

 

Коли можна застосувати процедуру податкового компромісу?

Процедура податкового компромісу поширюється на:

1. випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов’язань з податку на додану вартість та податку на прибуток у відповідних податкових звітних періодах до 1 квітня 2014 року;

2. випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов’язань у разі, коли у платника податків незалежно від процедури податкового компромісу за рішенням контролюючого органу розпочата документальна перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки;

3. випадки, коли платник податків отримав податкове повідомлення-рішення, за яким податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ не узгоджені відповідно до норм ПКУ;

4. неузгоджені суми податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначені у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура адміністративного оскарження;

5. неузгоджені суми податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначених у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура судового оскарження.

 

Кількість адмінпослуг, наданих ЦОПами у січні-лютому поточного року, перевищила півмільйона.

На сьогодні 465 Центрів обслуговування платників ДФС надають 93 адміністративні послуги (57 податкових та 36 митних). Протягом січня – лютого 2015 року ЦОПами надано понад 0,5 млн. таких послуг.

Серед них найбільш запитуваною залишається послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. У звітній період було надано майже 221,5 тис. цих послуг, з яких понад 116 тис. – у лютому.

Також користуються попитом суб`єктів господарювання послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій та видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами ДФС. Так, за два місяці 2015 року Центрами обслуговування платників було надано майже 31,6 тис. зазначених довідок та майже 50,5 тис. послуг з реєстрації книг обліку розрахункових операцій.

 

Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі - Закон №71) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі - Кодекс) і, зокрема, Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон №265).

Метою змін до Кодексу та Закону №265 є вдосконалення механізму їх застосування та запобігання можливим порушенням з боку суб'єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за товари (послуги).

Основною зміною є те, що відповідно до пункту 296.10 Кодексу платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи-підприємці) груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО).

У всіх інших випадках платники єдиного податку фізичні особи- підприємці другої і третьої груп зобов'язані застосовувати РРО.

 

 

 

З початку року проти працівників митниці розпочато 42 кримінальних провадження.

Протягом січня-лютого поточного року за фактами вчинення посадовими особами митниць ДФС злочинів у сфері службової діяльності розпочато 42 кримінальних провадження, з яких 34 – за матеріалами підрозділів власної безпеки ДФС України. Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість проваджень зросла на 60 відс. Протягом перших двох місяців 2014 року правоохоронними органами було розпочато 26 кримінальних проваджень, з яких 24 – за матеріалами підрозділів власної безпеки ДФС.

За фактами одержання хабара у поточному році розпочато 9 кримінальних проваджень (за відповідний період 2014 – 6).

Для запобігання корупційним проявам під час виконання службових обов’язків видано наказ ДФС України, яким передбачено персональну відповідальність посадових осіб керівної ланки за стан дотримання антикорупційного законодавства та організацію попереджувально-профілактичної роботи у підпорядкованих підрозділах.

 

Акцизний податок у фіскальному чеку повинен зазначатися окремо.

З 1 січня 2015 року відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» запроваджено акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів та одночасно скасовано збір на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства.

 Платниками цього податку є суб'єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків такі підакцизні товари: пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, нафтопродукти, насамперед бензин та дизельне пальне, паливо моторне альтернативне, біодизель, скраплений газ, тощо.

Акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів повинен відображатися у фіскальному чеку окремо. У зв‘язку з цим платникам, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, нафтопродуктами необхідно звернутися до центрів сервісного обслуговування касової техніки для оновлення програмного забезпечення касових апаратів.

 

Щодо заповнення платниками податків окремих реквізитів платіжного доручення у разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Відповідно до статті 2001 Податкового кодексу України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

 Рахунок у системі електронного адміністрування податку - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань.  Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.

У зв’язку із надходженням численних звернень платників податків щодо заповнення реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість повідомляємо, що:

у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника;

у полі  «Код» необхідно заповнювати код за ЄДРПОУ платника;

у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;

у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»;

у полі «№ рахунку» необхідно заповнювати номер рахунку, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.

         Крім того, зазначаємо, що поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповняти згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої  Постановою Національного банку України №22 від 21.01.2004 (із змінами).

 

Все активніше декларують громадяни свої доходи.

Триває кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2014 році. Фахівці Лівобережної ОДПІ м.Дніпропетровська докладають значних зусиль для того, щоб подання декларацій було якомога комфортним для громадян.

Дуже приємно, що з кожним роком збільшується рівень громадської свідомості в українців. Все активніше приходять громадяни до інспекції аби задекларувати свої доходи, отримані протягом звітного року.

Нещодавно до Лівобережної ОДПІ завітав задекларувати свої доходи заслужений майстер спорту України по академічній греблі Ликов Олег Вікторович, який зазначив: “Щоб побудувати нову державу, ми маємо почати з себе. Я відкрито декларую свої доходи і закликаю усіх громадян взяти приклад, та зробити свій внесок у добробут нашої держави.”

Працівники Лівобережної ОДПІ радять громадянам, які ще не встигли задекларувати свої доходи, не зволікати з поданням декларації, адже кампанія декларування триватиме  до 1 травня 2015 року.

 

З початку 2015 року митницями ДФС порушено 2 690 справ про порушення митних правил.

З початку поточного року митницями Державної фіскальної служби порушено 2 690 справ про порушення митних правил на суму понад 206,9 млн. грн. У 1 326 справах вилучено предмети правопорушень на суму понад 88,8 млн. грн.

За цей період виявлено 613 випадків переміщення через митний кордон України продовольчих товарів з порушенням митного законодавства на суму понад 10,83 млн. грн.

Під час переміщення промислових товарів порушення зафіксовано в 449 випадках на суму понад 47,6 млн. грн. Так, зокрема, виявлено 3 випадки незаконного переміщення через митний кордон України планшетів у кількості 7 одиниць на суму понад 76,72 тис. грн. та 12 випадків незаконного переміщення через митний кордон України смартфонів у кількості 45 одиниць на суму понад 597,95 тис. грн. 

 

З початку року податківцями виявлено більше 1300 неофіційно працюючих найманих працівників.

Лише з початку 2015 року у Дніпропетровській області співробітниками фіскальної служби виявлено у 627 суб’єктів господарювання неофіційно працюючих найманих працівників.

Кількість працівників, які працювали без оформлення офіційних трудових відносин, що не дає жодних прав згідно трудового законодавства більше 1300.

За результатами проведеної роботи та за рахунок оформлення трудових відносини з найманими особами роботодавцями забезпечено додаткові надходження з податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску на загальну суму 1 млн. 014 тис. гривень. 

 

Про граничний термін подання звітності особами, які провадять незалежну професійну діяльність.

Платниками єдиного внеску відповідно до пункту 5 частини першої Статті 4 Закону України від 08 липня 20.10 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464) є особи, які провадять незалежну професійну діяльність.

Абзацами четвертим та п’ятий частини восьмої статті 9 Закону № 2464 визначено, що особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 1 травня наступного року.

 Звітним періодом, за який такі платники подають звітність до органів фіскальної служби є календарний рік.

Отже, граничним термін подання звіту особами, які провадять незалежну професійну діяльність, за 2014 рік - 30 квітня 2015 року,

Якщо останній день строку подання звіту припадав на вихідний, святковий день чи інший неробочий день, то останнім днем, подання звіту вважається перший після нього робочий день. При цьому сплатити єдиний внесок такі платники зобов'язані до 1 травня 2015 року, відповідно граничний строк сплати єдиного внеску - 30 квітня 2015 року.

 

Неприбуткові організації: оподаткування по-новому.

Починаючи з 1 січня 2015 року змінено порядок оподаткування неприбуткових організацій. Відповідно до вимог ст. 14 Податкового кодексу України неприбутковими підприємствами, установами та організаціями вважаються підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством. Статтею 133 Кодексу   встановлено, що не є платниками податку: бюджетні установи;  громадські об'єднання, політичні партії, релігійні, благодійні організації, пенсійні фонди, метою яких не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов'язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій.

Такі установи та організації не є платниками податку на прибуток лише після їх внесення до Реєстру неприбуткових організацій та установ контролюючими органами.

 

Жителі Дніпропетровщини задекларували за 2014 рік 742 млн. грн.

На прес-конференції в Інформа- ційному агентстві "МОСТ-ДНЕПР" радник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетров- ській області Ігор Ломако повідомив, що в ході проведення кампанії декларування доходів громадян всього декларації про доходи за 2014 рік надали більше 12 тисяч жителів Дніпропетров- ської області на загальну суму доходу близько 742 млн. грн.

Зупинившись на питаннях наповнення бюджету у 2015 році, Ігор Ломако зазначив, що з початку року відзначається тенденція до збільшення надходжень податку на доходи фізичних осіб. Так, в першому кварталі 2015 року до бюджетів надійшло 2,74 млрд. грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 180 млн грн більше аналогічного періоду минулого року. Також, на сьогодні в регіоні зібрано 90 млн. грн. з роздрібного продажу підакцизних товарів та близько 50 млн. грн. податку на нерухоме майно.

Окремим питанням є надходження до місцевого бюджету військового збору. За 7 місяців, із серпня минулого року по лютий 2015 року, на підтримку української армії від платників Дніпропетровської області надійшло 396,2 млн. грн., з яких за два місяці поточного року – 131,2 млн. грн.

 

Щодо оподаткування земельних ділянок, які знаходяться на тимчасово окупованій території.

У зв’язку з набранням чинності Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» з 1 січня 2015 року плата за землю – місцевий податок у складі податку на майно.

Згідно з п.5.9 ст.5 Закону України від 12.08.2014 №1636 «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» на території ВЕЗ можуть справлятися місцеві податки та збори, визначені статтею 10 Податкового кодексу України, з урахуванням норм статті 5 Закону.

 

 

 

 

Сформовано нові технологічні сертифікати Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС.

У зв’язку зі зміною найменування АЦСК ІДД ДФС сформовано нові технологічні сертифікати центру та серверів центру, які необхідно додати до файлового сховища програмного забезпечення, що використовується для накладення електронного цифрового підпису на електронні документи.

Завантажити нові технологічні сертифікати можна за цим посиланням.

Завантажити повний перелік актуальних технологічних сертифікатів АЦСК ІДД ДФС можна у розділі «Сертифікати АЦСК» офіційного інформаційного ресурсу. 

 

Лекція для студентів  Дніпропетровської державної фінансової академії.
 З метою формування позитивного іміджу Державної фіскальної служби України фахівці Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська завітали на лекцію до студентів ІV та V курсу Дніпропетровської державної фінансової академії.

Відкриття лекції відбулося за участі начальника Лівобережної ОДПІ м.Дніпропетровська Андрія Ліпінського, який наголосив на важливості та необхідності проведення подібних заходів. "Постійні соціальні зміни в країні вимагають від нас, співробітників фіскальних органів, не лише ретельно виконувати службові обов’язки, але і створювати умови, для унеможливлення будь-яких корупційних проявів. І робота з молоддю, яка в майбутньому прийде до нас на роботу, яка в подальшому буде захищати інтереси країни дуже важлива, " - зазначив Андрій Ліпінський.

Також, студенти дізнались про кампанію декларування доходів громадян, одержаних у 2014 році, яка розпочалась з 1 січня та  триватиме  до 1 травня 2015 року. Окрему увагу було приділено питанню про податкову знижку на навчання.

Андрій Ліпінський розповів студентам, що  метою декларування доходів з фізичних осіб є не тільки сплата податку до бюджету, а й повернення платникам з бюджету сум податку з доходів фізичних осіб надмірно сплаченого з їх заробітної плати у минулому податковому році. На завершення, податківці побажали майбутнім фахівцям бути заповзятливими, скрупульозними в навчанні.

 

З початку 2015 року оперативниками ДФС виявлено 79 кримінальних правопорушень у сфері державних закупівель.

За даними оперативних підрозділів Держаної фіскальної служби у січні - лютому 2015 року у сфері державних закупівель виявлено 79 кримінальних правопорушень, з яких 50 – відносно переможців тендерів. По 11 правопорушень виявлено відносно службових осіб замовників та постачальників переможців державних закупівель.  

Проведено 58 перевірок суб`єктів господарювання, за результатами яких до державного бюджету донараховано 212,1 млн. грн. платежів. З них 37,2 млн. грн. вже стягнуто на користь держави.  

За фактом легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, розпочато 1 кримінальне провадження за ст. 209 КК України. Сума виявлених легалізованих доходів склала 160,7 млн. грн.

 

Які документи, крім податкової декларації про майновий стан і доходи, необхідно подати, щоб скористатись правом на нарахування податкової знижки щодо частини суми процентів за іпотечним кредитом?

Платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом за умови наявності документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки:

     кредитного договору та нотаріально завіреного договору іпотеки;

     відповідних платіжних документів, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів);

     паспорта платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит.

     Оригінали таких документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку, достатнього для проведення контролюючим органом податкової перевірки стосовно нарахування такої податкової знижки.

                Платники податку зобов’язані на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обпилення і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірності відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

                Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до податкової інспекції копії зазначених документів.

 

Скористайтесь сервісом ДФСУ «Пульс».

ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що головний принцип роботи сервісу «Пульс» – зворотній зв’язок та оперативне вирішення проблемних питань платників. Ефектом такого зворотного зв’язку стає покращення сервісного супроводу підприємництва краю. Працівники Державної фіскальної служби не тільки приймають повідомлення від громадян, а й інформують заявників про результати розгляду звернень та вжиті заходи.

Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФСУ „Пульс” (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
 

З ДФС України звільнено 193 працівники відповідно до Закону «Про очищення влади».

Процес люстраційної перевірки в ДФС України триває відповідно до вимог Закону України «Про очищення влади». З часу ухвалення закону станом на 30 березня 2015 року з Державної фіскальної служби України звільнено 193 працівники.

Зокрема, на підставі прямої норми законодавчого акту звільнено 108 працівників, у тому числі 66  осіб керівного складу центрального та обласних апаратів (включаючи 34 працівники підрозділів податкової міліції), 13 посадових осіб керівного складу податкових інспекцій (з них – 6 працівників податкової міліції), 29 осіб керівного складу митниць.

Ще до набуття чинності Закону «Про очищення влади» за власним бажанням звільнено 20 посадових осіб (у тому числі 2-х директорів департаментів, одного керівника підрозділу податкової міліції центрального апарату та 17 працівників податкової міліції центрального апарату й регіональних органів ДФС).

Так, до ухвалення закону з Міндоходів та ДФС України було звільнено 94 керівника із 108, або 87% (міністр і його заступники, 22 із 26 керівників департаментів центрального апарату, 23 з 28 керівників головних управлінь територіальних органів, 21 із 28 керівників слідчих підрозділів податкової міліції головних управлінь територіальних органів, 24 із 26 керівників митниць). Також звільнились більш як 6,5 тис. посадових осіб. 

 

ДФС викрито злочинну схему незаконного ввезення моторних яхт на територію України.

Державною фіскальною службою України виявлено злочинну схему незаконного ввезення транспортних засобів (моторних яхт) на територію нашої держави.  

Так, посадові особи Миколаївської митниці ДФС, зловживаючи службовим становищем, незаконно провели оформлення зазначених транспортних засобів у режимі тимчасового ввезення з умовним повним їх звільненням від оподаткування митними платежами. Через несплату обов’язкових митних платежів державний бюджет недоотримав коштів на суму понад 1,5 млн. грн..

Ввезення транспортних засобів було здійснено у 2012 році.

За вищезазначеним фактом 25 березня 2015 року посадовцю Миколаївської митниці об`явлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 Кримінального кодексу України (Зловживання владою або службовим становищем, яке спричинило тяжкі наслідки). Наразі триває слідство. 

 

Місцеві бюджети Дніпропетровської області отримали понад 345 млн. грн. плати за землю.

За два місяці поточного року надходження плати за землю від платників Дніпропетровського регіону склали майже 345,1 млн. грн., зокрема, юридичними особами сплачено понад 324,1 млн. грн., решта – фізичними особами.

Як повідомили фахівці координаційно – моніторингового управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області в цьому році відбулося зростання доходів місцевих громад Дніпропетровщини по платі за землю у порівнянні з січнем – лютим 2014 року майже на 48 млн. грн., або на 16,1%.

«Плата за землю посідає друге місце за обсягами надходжень до місцевих бюджетів області, її питома вага в 2015 році становить понад 20 відсотків у загальній сумі надходжень. Тому, легалізація земельних відносин – один із напрямків нашої спільної з місцевими органами влади роботи”, - підкреслив начальник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів. 

 

Сплата військового збору у разі нотаріального оформлення об’єктів спадщини, посвідчення договорів купівлі – продажу нерухомого (рухомого) майна, договорів дарування.

Згідно з підпунктом 168.4.8 пункту 168.4 статті 168 ПКУ відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку (збору) до відповідного бюджету несе фізична особа у випадках, визначених розділом IV ПКУ.

Так, пункту 172.4 статті 172 та пункту 173.4 статті 173 ПКУ передбачено, що під час проведення операцій з продажу (обміну) об'єктів нерухомого (рухомого) майна між фізичними особами нотаріус посвідчує відповідні договори за наявності документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору.

Крім того, пунктом 174.3 статті 174 ПКУ встановлено, що дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації у порядку, визначеному статтею 179 ПКУ, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов'язані сплатити податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об'єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями - резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини.

При цьому слід зазначити, що нотаріус видає спадкоємцю-нерезиденту свідоцтво про право на спадщину за наявності документа про сплату таким спадкоємцем податку з вартості об'єкта спадщини (пункт 174.4 статті 174 ПКУ).

Враховуючи викладене, своєчасною сплатою військового збору є сплата його до нотаріального посвідчення договорів купівлі – продажу нерухомого (рухомого) майна, об’єктів спадщини, посвідчення договорів дарування.

 

Нарахування ЕСВ фізичним особам, які працюють за основним місцем роботи.

Якщо заробітна плата за основним місцем роботи (база нарахування єдиного внеску) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.

Умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника у трудових відносинах повний календарний місяць.

У разі звільнення або прийняття працівника на основне місце роботи протягом місяця, в якому нарахована заробітна плата за відпрацьований час не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, сума єдиного внеску розраховується з фактично нарахованої заробітної плати незалежно від її розміру.

При нарахуванні заробітної плати фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставки єдиного внеску застосовуються до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.

Зазначений порядок визначений ст. 8 Закону України від 08.07.10 №2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та роз’яснений листом ДФС України від 14.02.15 № 4979/7/99-99-17-03-01-17 "Про застосування норм законодавства".

 

Хто звільняється від обов’язку подання декларації?

Відповідно до п. 179.4 ст. 179 Податкового кодексу України платники податку звільняються від обов'язку подання податкової декларації в таких випадках незалежно від виду та суми отриманих доходів платниками податку, які:

• є неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;

• перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув'язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;

• перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;

• перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року.

 

Чи потрібно нараховувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з мінімальної заробітної плати, якщо на підприємстві тільки директор і заробітна плата йому не нараховувалась?

Частиною 1 статті 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI ,,Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” (далі – Закон № 2464) визначено вичерпний перелік платників єдиного внеску, зокрема платниками єдиного внеску є роботодавці та наймані працівники. У разі, якщо директор є найманим працівником, то відповідно йому потрібно нараховувати заробітну плату. Якщо заробітна плата менше мінімальної, то відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону № 2464 потрібно донараховувати таку заробітну плату до мінімальної.

 

Слідчим управлінням ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинено діяльність підпільного казино.

Заклад працював у центрі міста Кривий Ріг. Оперативно-слідчими заходами слідчого управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з прокуратурою було встановлено, що у триповерховій будівлі функціонує бар, сауна, фітнес-зал, а в одному з приміщень ведуться азартні ігри. В якому саме, встановити довелось уже під час обшуку. Згодом з’ясувалось, що шкаф-купе приховував за собою вхід до залу, де велася заборонена діяльність.

Під час проведення санкціонованого судом обшуку фахівці слідчо-оперативної групи склали протоколи та вилучили 29 гральних автоматів та рулетку, які працювали на момент проведення операції. Крім того, у барі здійснювалася торгівля алкогольними напоями без дозвільної ліцензії. Все зазначене вилучено з незаконного обігу та складено опис на загальну суму понад півмільйона гривень.

Усі матеріали за встановленими фактами залучені до кримінального провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого статтею 204 та 199 КК України.

 

Які встановлено ставки податку за земельні ділянки?

Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі  не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).

Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється   не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

 

Зміни до Податкового кодексу України.

В зв’язку з внесеними змінами до Податкового кодексу України починаючи з першого звітного періоду 2015 року (січень, І квартал) формування податкового кредиту у платників ПДВ відбувається на підставі електронних податкових накладних та обмежених випадках готівкових розрахунків/ документів (п.198.6 ст. 198 Кодексу) і податкових накладних, які складені постачальником товарів/ послуг у січні 2015 року.

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року та своєчасно зареєстровані в ЄРПН, включаються до складу податкового кредиту того звітного періоду, на який припадає дата їх складання (п.198.3 ст.198 Кодексу).

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року, зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну їх реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому податкову накладну зареєстровано в ЄРПН, але не більше ніж 180 календарних днів з дати їх складання.

З урахуванням змін, внесених до пункту 198.6 статті 198 розділу V Кодексу, з 1 січня 2015 року втратила чинність норма щодо збереження права на включення до податкового кредиту суми ПДВ на підставі отриманих податкових накладних протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Платники, які не включили податкові накладні, складені до 1 січня 2015 року, до складу податкового кредиту відповідних періодів, можуть реалізувати своє право на формування податкового кредиту виключно шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди, з урахуванням вимог пункту 198.2 статті 198 розділу V Кодексу.

 

Сплата зобов’язань з ПДВ – з електронного рахунку.

Сплата податку на додану вартість до бюджету за звітні періоди починаючи з лютого 2015 року / I квартал 2015 року повинна здійснюватися платником податку з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ у порядку, визначеному пунктом 200.2 статті 200 Податкового Кодексу.

Для сплати податку на додану вартість до бюджету з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ необхідно перерахувати з поточного рахунку платника на його рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ, відкритий йому в Казначействі, суму коштів, що дорівнює сумі податкових зобов'язань, задекларованих ним до сплати в бюджет за відповідний звітний (податковий) період.

Таке перерахування на електронний рахунок платнику слід здійснювати не пізніше граничного строку для самостійної сплати податкових зобов'язань, зокрема, для сплати узгоджених податкових зобов'язань за звітний період лютий 2015 року - не пізніше 30 березня 2015 року.

Розрахунки з бюджетом після 01.02.2015 у зв'язку з поданням уточнюючих розрахунків, сплата податкових зобов'язань, визначених контролюючим органом, та сплата штрафних санкцій і пені здійснюються платником податку до бюджету не з електронного рахунку, а з власного поточного рахунку.

Тобто, з електронного рахунку погашаються суми податкових зобов'язань, задекларованих платником податку в податкових деклараціях з ПДВ за звітні (податкові) періоди з 01.02.2015, а суми податкових зобов'язань з ПДВ, які платник визначив в уточнюючих розрахунках до податкових декларацій з ПДВ, суми ПДВ, донараховані платнику контролюючим органом за результатами перевірок, суми штрафів та пені сплачуються не з електронного рахунку платника, а з його поточного рахунку. 

 

 

Сервіс фіскальної служби, який «знає все».

ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що інформаційно-довідковий ресурс ДФС України – «ЗІР» доступний кожному. Він дозволяє користувачам здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку діяльності, використовуючи ключові слова.

За допомогою ресурсу «ЗІР»  можна переглянути  інформацію за певні періоди, при цьому не лише по запитаннях-відповідях,  але і по відповідях на письмові звернення, які були надані із використанням Бази знань. Також, функціонал ресурсу передбачає можливість надання пропозицій з технічних питань його роботи шляхом використання «Форми зворотнього зв’язку», розміщеної в рубриці «Про ресурс».

Скористатися ресурсом «ЗІР» можна через веб - портал ДФС України (вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс»).ї

 

Підприємства сфери послуг повинні застосовувати РРО.

З 1 січня 2015 року підприємствам, які здійснюють діяльність у сфері послуг за готівкові кошти необхідно проводити оплату за надані послуги через реєстратори розрахункових операцій (РРО).

Такі РРО повинні забезпечувати надання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.

Разом з тим, до 1 липня 2015 року для підприємств сфери послуг передбачено перехідний період. Так, тимчасово до 1 липня 2015 року такі суб'єкти господарювання звільняються від санкцій у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють торгівлю виключно за безготівковим розрахунком через банківські установи, що підтверджено відповідними виписками з банківських рахунків РРО не застосовують.

Вимога щодо застосування РРО в сфері послуг передбачена Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.14 №71-VIII. 

 

Зініціюйте податковий компроміс.

Звертаємо увагу суб'єктів господарювання на те, що  граничний терміну подачі платниками уточнюючих розрахунків або заяв з метою застосування податкового компромісу до 16 квітня включно.

Податковий компроміс – режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року. Податкові зобов’язання суб’єкту господарювання доведеться сплатити до бюджету у розмірі 5 відсотків від суми заниження податкового зобов’язання. Інша частина 95 відсотків вважається погашеною за наслідками досягнення податкового компромісу. При цьому штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується

 

Щодо документації з трансфертного ціноутворення.

Відповідно до норм підпунктів 39.4.7 і 39.4.8 п. 39.4 ст. 39 Кодексу (у редакції, що діяла до 01.01.2015) для різних категорій платників було встановлено окремі вимоги для подання документації на запит центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Платники податків (крім великих платників податків) були зобов'язані подати первинну документацію щодо окремих контрольованих операцій та іншу документацію (сукупність документів або єдиний документ, складений у довільній формі), якими вони можуть обґрунтувати відповідність договірних цін вказаної контрольованої операції рівню звичайних цін протягом місяця з дня, що настає за днем надходження запиту.

Великі платники податків були зобов'язані подати документацію (сукупність документів або єдиний документ, складений у довільній формі), яка повинна містити інформацію із переліку, встановленого підпунктом 39.4.8 п. 39.4 ст. 39 Кодексу протягом двох місяців з дня, що настає за днем надходження запиту.

 

Чи може платник отримати копію податкової звітності, що була раніше подана до контролюючого органу, у випадку її втрати?

Суб’єкт господарювання може отримати (завірити) копію звітності, що була раніше подана до органу доходів і зборів, у випадку її втрати. Кожна особа має право доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається. Розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов’язані, зокрема, надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених Законом України від 13 січня 2011 року № 2939-VІ «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон). Відповідна норма визначена вищевказаним Законом.

Брифінг заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олександра Лукіна на тему: «Перспективи податкового компромісу»

Олександре Олександровичу, чому Ви вважаєте застосування податкового компромісу перспективним?

В умовах дефіциту бюджетних коштів "податковий компроміс" може стати одним з небагатьох варіантів реального співробітництва і взаєморозуміння між територіальним органом ДФС з бізнесом.

Податковий компроміс полягає у звільненні від юридичної відповідальності платників податків та бути притягнутим до юридичної відповідальності за використання схем у 2011-2013 роках по ПДВ і податку на прибуток.

Щоб отримати таку індульгенцію, платнику необхідно лише подати уточнюючий розрахунок, в якому відобразити завищення витрат і/або податкового кредиту по прибутку і ПДВ. Та ще й сплатити потрібно буде лише 5% суми недоплати. Інші 95% недоплати у разі досягнення компромісу автоматично вважаються погашеними, хочу ще раз повторити для тих хто не вірить: автоматично вважаються погашеними. «Пробачена» сума навіть не вважається доходом платника - це спеціально обумовлено Законом.

Дії посадових осіб підприємств, які досягли податкового компромісу, не кваліфікуються як умисне ухилення від податків. Хіба ж це не перспективно?

 А як суб'єкти господарювання Дніпропетровської області віднеслися до таких «перспектив», і чи багато виявилося бажаючих «уточнити» показники?

Так, на мою думку бізнесом Дніпропетровщини можна пишатися. На сьогоднішній день до територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області надійшло 245 заявок від платників Дніпропетровщини. Протягом квітня, планується збільшення питомої ваги надходжень до бюджету за рахунок залучення до сплати великих підприємств та фінансово-промислових груп, не менше 60 млн. грн.

Хочу ще раз звернутися до суб’єктів господарювання: держава дає вам великий шанс жити по новому, тож не лініться, зініціюйте податковий компроміс. До кінця дії закону - 16 квітня 2015 року, залишилися всього 24 днів.

З 17 квітня в ході проведення перевірок таких платників по  ризикових операціях будуть здійснені донарахування в рамках чинного законодавства.

 Тобто з 17 квітня при виявленні завищення витрат і/або податкового кредиту по прибутку і ПДВ будуть застосовані донарахування в повному обсязі?

Так, в повному обсязі, плюс ще й притягнення до кримінальної та фінансової відповідальності.

 Чи може платник податків скористатись правом на податковий компроміс при виявленні контролюючим органом заниження податкового зобов’язання під час перевірки?

Так, процедура податкового компромісу щодо розміру та строків сплати заниженого податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість, встановлена цим підрозділом, поширюється також на випадки, коли у платника податків незалежно від процедури податкового компромісу за рішенням контролюючого органу розпочата документальна перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки. Платник податків має право подати до контролюючого органу, який призначив документальну перевірку або склав акт за результатами такої перевірки, відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань до податкових декларацій за звітні податкові періоди.

Чи можливо скористатись податковим компромісом та подати заяву по неузгоджених сумах податкових зобов’язань?

Платник податків, який вирішив скористатися процедурою податкового компромісу, під час дії податкового компромісу за такі податкові періоди має право подати заяву про намір досягнення податкового компромісу щодо неузгоджених сум податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначених у податкових-повідомленнях рішеннях, щодо яких триває процедура судового та/або адміністративного оскарження.

При складанні Заяви про компроміс необхідно вказувати:

1. Дату, номер податкового  повідомлення-рішення;

2. Стан узгодження;

3. Відповідний фіскальний або судовий орган, де перебуває на оскарженні податкове повідомлення-рішення;

4. Суму податку на прибуток та/або ПДВ, щодо якої платник податків бажає досягнути податкового  компромісу (із зазначенням  податкових (звітних) періодів, по яких були здійснені донарахування в акті перевірки,  контрагентів тощо).

 Коли можна застосувати процедуру податкового компромісу?

Процедура податкового компромісу поширюється на:

1. випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов’язань з податку на додану вартість та податку на прибуток у відповідних податкових звітних періодах до 1 квітня 2014 року;

2. випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов’язань у разі, коли у платника податків незалежно від процедури податкового компромісу за рішенням контролюючого органу розпочата документальна перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки;

3. випадки, коли платник податків отримав податкове повідомлення-рішення, за яким податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ не узгоджені відповідно до норм ПКУ;

4. неузгоджені суми податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначені у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура адміністративного оскарження;

5. неузгоджені суми податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначених у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура судового оскарження.

Податковий компроміс розповсюджується виключно на факти заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість (у зв’язку із завищенням податкового кредиту) та податку на прибуток (у зв’язку із завищенням витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування).

Здаєте нерухомість в оренду – обов’язково декларуйте доходи

Лівобережна ОДПІ м.Дніпропетровська нагадує, доходи, отримані від надання нерухомого майна в оренду іншим громадянам, необхідно обов’язково задекларувати. Громадянин, який здає свою квартиру, будинок, кімнату або іншу нерухомість в оренду чи суборенду, житловий найм чи піднайм іншій фізичній особі, відповідальний за нарахування та сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету.

Отже, громадянин-орендодавець зобовязаний самостійно нарахувати та сплатити податок на доходи фізичних осіб до бюджету в 2015 році за ставками 15 відсотків та 20 відсотків (в 2014 році 15 відсотків та 17 відсотків), в залежності від суми доходу. Податок сплачується щокварталу, протягом 40 календарних днів, наступних за останнім днем звітного кварталу.

Загальна сума отриманого доходу та сплаченого протягом звітного року податку відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.

У разі нотаріального посвідчення договору оренди, нотаріуси  зобовязані надіслати інформацію про такий договір до відповідного органу Державної фіскальної служби за адресою орендодавця. Крім того, ріелтери повідомляють про укладені за їх посередництвом договори про оренду нерухомості до органу Державної фіскальної служби за місцем своєї реєстрації.

Закликаємо платників сумлінно виконати свій громадянський обов’язок та своєчасно подати декларації.

 

 

Матеріали надала Лівобережнa МДПІ м.Дніпропетровськ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області

Прикрепления: Картинка 1
Просмотров: 548 | Добавил: cmik | Теги: процедура, Дніпропетровськ, інформує, податкового компромісу, Лівобережнa МДПІ | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Яндекс.Метрика тИЦ и PR сайта www.cmik.com.ua Счетчик PR-CY.Rank
Klyachin group © 2024