Глянцевая Газета СМИК качество товаров и услуг
Поиск
Календарь
«  Март 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архив Новостей
Чат газеты СМИК
200
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Суббота, 18.05.2024, 18:18
Главная » 2015 » Март » 11 » Нерухоме майно та військовий збір.
16:40
Нерухоме майно та військовий збір.

 

 

Нерухоме майно та військовий збір.

З 01.01.2015 року отриманий платником податку – резидентом (нерезидентом) від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об'єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується. Звертаємо увагу, що умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

 

Про необхідність перепрограмування фіскального касового чеку.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області рекомендує платникам здійснити перепрограмування реєстраторів розрахункових касових операцій (РРО) під час продажу підакцизних товарів з метою відображення у касовому чеку РРО окремим рядком суми акцизного податку за ставкою 5%. Та нагадує, що у разі відсутності хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.

 

З початку року завдяки слідчим ДФС Дніпропетровщини бюджету відшкодовано понад 7 млн. грн. збитків від фінансових злочинів.

Протягом січня 2015 року слідчі ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідували 177 кримінальних проваджень, з яких 41 - прийнято до провадження у поточному році.

Досудове розслідування закінчено з 15 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено - 11. З обвинувальним актом до судових інстанцій скеровано 8 проваджень, а також 3 кримінальних провадження направлено до суду для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності, з яких 2 провадження - на підставі ч.4 ст.212 КК України у зв’язку із відшкодуванням збитків під час досудового розслідування.

Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровської області впродовж січня поточного року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 7,1 млн. грн. Крім того, накладено арешт на майно порушників на суму 3 млн. грн.

 

 Зініціюйте податковий компроміс.

Звертаємо увагу суб'єктів господарювання на те, що  граничний терміну подачі платниками уточнюючих розрахунків або заяв з метою застосування податкового компромісу до 16 квітня включно.

Податковий компроміс – режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року. Податкові зобов’язання суб’єкту господарювання доведеться сплатити до бюджету у розмірі 5 відсотків від суми заниження податкового зобов’язання. Інша частина 95 відсотків вважається погашеною за наслідками досягнення податкового компромісу. При цьому штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується.

 

Нові форми реєстраційних документів
для отримання електронного цифрового підпису.

Державною фіскальною службою України затверджено нову редакцію Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС та нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису, що набудуть чинності 2 березня 2015 року.

Форми за попереднім зразком приймаються віддаленими пунктами реєстрації користувачів Акредитованого центру до 2 березня 2015 року. Нові форми реєстраційних документів можна завантажити за посиланням http://acskidd.gov.ua/r_kor.  

У зв`язку з реорганізацією Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів та створенням Інформаційно-довідкового департаменту ДФС,  змінено найменування Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД Міндоходів на Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС та пройдено процедуру акредитації. 

 

Електронні рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ.

Електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ   (далі – електронний рахунок) – рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування) в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку.

Для кожного платника податку Казначейством відкрито один електронний рахунок.

Відкриття та обслуговування електронних рахунків Казначейством здійснюється на безоплатній основі. Інформація про рух коштів на електронних рахунках платникам податку надається ДФС України за відповідним запитом платника на безоплатній основі без обмеження кількості запитів та у часі.

Датою початку використання електронного рахунку є 01.02.2015 для суб’єктів господарювання, які зареєстровані платниками ПДВ до 01.02.2015, а для суб’єктів господарювання, які будуть зареєстровані як платники ПДВ у будь-який період після 01.02.2015 – дата їх реєстрації платниками податку.

 

 Подолаємо корупцію разом.

Корупція  - протиправна діяльність, яка полягає у використанні службовими особами їх прав і посадових можливостей для особистого збагачення. Характерною ознакою корупції є конфлікт між діями посадової особи та інтересами громадян, що є злочином проти державної влади. Сьогодні корупція є найбільшою перепоною до економічного зростання і розвитку, здатною поставити під загрозу будь-які перетворення.

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності органів ГУ ДФС у Дніпропетровської області забезпечено інформування платників податків про функціонування антикорупційного сервісу ДФС України «Пульс», доступний клієнтам податкової служби та митниці.

Ефективний сервіс за гарячою лінією (044) 284-00-07 попереджує:

- труднощі в спілкуванні;

- некоректне ставлення;

- перевищення повноважень;

- неякісне обслуговування

та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

З початку року митниками ДФС затримано контрабанду бурштину більш, ніж на 8 млн. грн.

Митницями ДФС здійснюється системне вивчення зовнішньоекономічних операцій й визначення їх доцільності, відстеження маршрутів руху товарів, посилення контролю за здійсненням зовнішньоекономічних операцій з окремими високоліквідними товарами.

Так, наслідком посилення у другій половині 2014 року контролю за переміщенням товарів каналами авіаційного сполучення, автомобільним транспортом на західному кордоні, а також за пересиланням міжнародних поштових та експрес відправлень стало вилучення 640 кг бурштину вартістю майже 15 млн. грн.  Зазначена кількість виявленого незаконно переміщуваного бурштину є безпрецедентною в діяльності митниць.

Так, з початку року митницями попереджено 20 випадків незаконного переміщення зазначеного товару вагою майже 475 кг. Вартість вже оціненого бурштину склала більш, ніж 8 млн. грн.

Загалом у зв’язку з фактами переміщення бурштину з приховуванням від митного контролю з початку поточного року складено 5 протоколів про порушення митних правил, вилучено товару загальною вагою 298,6 кг.

 

Тонкощі податкового кредиту.

з 1 січня 2015 року, при отриманні платником податку послуг від нерезидента на митній території України, платник податку отримує право на податковий кредит за такими операціями на дату складання ним податкової накладної за цими операціями, за умови її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та включенні до податкових зобов’язань звітного періоду. При цьому, податкові накладні, складені за такими операціями у січні 2015 року, у яких сума податку не перевищує 10 тис.грн., включаються до податкового кредиту незалежно від того, зареєстрована така податкова накладна в ЄРПН, чи ні.

До податкового кредиту не відносяться суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами. Формування податкового кредиту без отримання податкової накладної, може здійснюватися на підставі таких документів:

- транспортні квитки, готельні рахунки або рахунки, які виставляються платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

- касові чеки, які містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера та податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів/послуг не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку);

- бухгалтерські довідки, складені відповідно до пункту 198.5 статті 198 розділу V Кодексу;

- податкові накладні, складені платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 розділу V Кодексу та зареєстровані в ЄРПН.

У разі використання платниками для розрахунків із споживачами реєстраторів розрахункових операцій касовий чек повинен містити дані про загальну суму коштів, що підлягає сплаті покупцем з урахуванням податку, та суму цього податку, що сплачується у складі загальної суми. Якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими вказаними вище документами, платник податку несе відповідальність.

З 1 січня 2015 року з Кодексу виключено норму, яка надавала право платникам податку у разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в ЄРПН сформувати податковий кредит звітного періоду на підставі заяви зі скаргою на такого постачальника. Отже, грудень (ІV квартал) 2014 року – останні звітні періоди, протягом яких платники податку мали право включити до складу податкового кредиту суму ПДВ, нараховану/сплачену покупцем на підставі заяви зі скаргою на постачальника.

(Лист ДФС України від 17 лютого 2015 року №5292/7/99-99-19-03-02-17 «Про податок на додану вартість»).

 

Про доходи, отримані неповнолітніми.

Податкова декларація про майновий стан та доходи від імені платника податку, який є неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною, має бути подана опікуном (одним з батьків) до контролюючого органу за місцем проживання неповнолітньої особи чи особи, визнаної недієздатною.

 

У січні ДФС виявлено понад 4 тис. найманих працівників, які працювали неофіційно.

Протягом першого місяця 2015 року фахівцями ДФС виявлено понад 4 тис. найманих осіб, які працювали без укладання трудових угод з роботодавцями. Вони сплатили до бюджету 0,5 млн. грн.. податку на доходи фізичних осіб та близько 1,2 млн. грн. єдиного внеску.

За цей період до державної реєстрації залучено понад 2 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без реєстрації. Бюджет додатково отримав близько 0,5 млн. грн. податків.

Крім того, завдяки спільним заходам ДФС та органів місцевої влади понад 1,4 тис. суб’єктів господарювання підвищили рівень виплати заробітної плати своїм працівникам, в результаті чого бюджет отримав додатково понад 1,6 млн. грн.

Загалом з початку 2015 року під час перевірки суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, порушення податкового законодавства виявлено в 70 відс. від загальної кількості перевірених роботодавців. До сплати до бюджету донараховано близько 17 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб з урахуванням штрафних санкцій. 

 

Роз’яснення щодо нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Листом № 4979 від 14.02.2015 надані роз’яснення щодо нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на суму нарахованої зарплати за видами виплат, які включають основну й додаткову заробітну плати, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, фізичним особам, які:

• працюють за сумісництвом (неосновне місце роботи);

• працюють за основним місцем роботи на 0,75 ставки (умовно), де заробітна плата складає менше мінімальної;

• працюють за суміщенням професій (посад);

• частину місяця або повний місяць перебували у відпустці без збереження заробітної плати;

• частину місяця або повний місяць у зв'язку з хворобою (тимчасовою непрацездатністю) перебували на лікарняному.

Крім того, роз’яснення містять приклади щодо нарахування та утримання єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

З повним текстом Листа № 4979 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.minrd.gov.ua).

 

Про особливості справляння екологічного податку у 2015 році.

Платниками екологічного податку у 2015 р. є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські й інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються (п. 240.1 ст. 240 Кодексу):

викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;

скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти;

розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання);

утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);

тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

Платник податку, який з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, зобов’язаний повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення податку. В іншому випадку платник податку зобов’язаний подавати податкові декларації (п. 250.9 ст. 250 Кодексу).

(Лист ДФС України від 21 січня 2015 р. № 1601/7/99-99-15-04-02-17).

 

Декларування 2015 - сеанс телефонного зв’язку ”Гаряча лінія”.

Нещодавно в Лівобережній ОДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку ”Гаряча лінія” на тему “Декларування 2015”.

Як скористатись правом на податкову знижку?

Платники податку, які бажають скористатися правом на податкову знижку за підсумками звітного 2014 року, повинні протягом 2015 року подати річну податкову декларацію та додаток 6 (перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено у п. 166.3 ст. 166 Кодексу.) до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси

В 2014 році були продані акції, одержані у власність в процесі приватизації. Чи оподатковується отриманий дохід податком на доходи фізичних осіб?

У разі придбання громадянином акцій за приватизаційні сертифікати, набуті в іншому порядку, а саме за договорами дарування, угодами купівлі – продажу тощо, дохід від продажу таких акцій оподатковується на загальних підставах.

Я отримував доходи від надання послуг з ремонту квартир іншим громадянам протягом 2014 року. Чи потрібно  оподатковувати зазначені доходи?

Громадяни, які отримували протягом звітного року доходи не від податкових агентів, зобов’язані до 1 травня року, що настає за звітним, надати податкову декларацію в якій відобразити суму отриманого доходу, суму сплаченого протягом звітного року податку та податкового зобов'язання. Сума податкового зобов'язання, зазначена в податковій декларації, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним.

 

Який дохід фізичної особи – підприємця та фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, підлягає оподаткуванню військовим збором?

Фізичні особи – підприємці, крім тих, що обрали спрощену систему, за результатами звітного податкового року самостійно розраховують військовий збір у розмірі 1,5 відсотка чистого оподатковуваного доходу, відображають в річній податковій декларації та сплачують у терміни, передбачені для сплати податку на доходи фізичних осіб за відповідний період.

Фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, за результатами звітного податкового року самостійно розраховують суму військового збору в розмірі 1,5 відсотка сукупного чистого доходу, відображають у річній податковій декларації та сплачують у терміни, передбачені для сплати податку на доходи фізичних осіб за відповідний період.

Першим звітним податковим періодом для нарахування військового збору з доходів фізичних осіб – підприємців та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, є 2015 рік.

Терміни сплати військового збору:

 для фізичних осіб – підприємців, – до 19 лютого 2016 року;

 для фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, – до 1 серпня 2016 року.

Щодо утримання податковими агентами військового збору при виплаті доходів фізичним особам – підприємцям або фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність.

Пунктом 177.8 статті 177 ПКУ визначено, що під час нарахування (виплати) фізичній особі – підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності, суб'єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо фізичною особою – підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб'єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до пункту 178.5 статті 178 ПКУ встановлено, що під час виплати суб'єктами господарювання – податковими агентами фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність, доходів, безпосередньо пов'язаних з такою діяльністю, податок на доходи у джерела виплати не утримується в разі надання такою фізичною особою копії довідки про взяття її на податковий облік як фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність.

Тобто, суб'єкти господарювання та/або самозайняті особи, які виплачують доходи фізичним особам – підприємцям або фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність, за здійснення ними своєї діяльності, не є податковими агентами щодо таких доходів.

Отже, з метою уникнення подвійного оподаткування військовий збір не утримується суб'єктами господарювання та/або самозайнятими особами при виплаті доходів фізичним особам – підприємцям або фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність, за здійснення ними своєї діяльності, якщо фізичною особою надано копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб'єкта підприємницької діяльності, або копію довідки про взяття її на податковий облік як фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність.

 

Податок на квадратні метри.

З 01.01.2015 р база оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, становить:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Сільські, селищні, міські ради можуть збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база оподаткування.

Ставка податку за 1 кв. метр загальної площі об'єктів житлової та нежитлової нерухомості для фізичних і юридичних осіб встановлюється в розмірі, що не перевищує 2% мінімальної заробітної плати на рік (мінімальний розмір оплати праці станом на 1 січня 2015 року – 1218 грн. на місяць), або приблизно 24,36 грн. При цьому на 2015 рік відповідно до перехідних положень Податкового кодексу України  ставка податку для нежитлової нерухомості складає 1.

 

Електронні сервіси для зручності.

Для комфортного звітування на веб-порталі Державної фіскальної служби України розміщені електронні сервіси «Електронна звітність» та «Електронний кабінет платника податків». Завдяки цим сервісам можна сформувати, перевірити та надіслати до органів ДФС податкову звітність, дистанційно перевірити розрахунки з бюджетом, дізнатися про терміни сплати податків, а також іншу корисну інформацію.

Пропонуємо розглянути перелік діючих сервісів:

- «Електронний кабінет платника податків» - це персональне автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна підготувати, заповнити та подати звітність в електронному вигляді.

- «Реєстр платників ПДВ» - щоденно оприлюднює інформацію про реєстрацію платників ПДВ.

- «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - для перевірки надійності ділових партнерів, допоможе оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків.

Для того, аби перевірити надійність Вашого ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну його назву, ввести відому інформацію в одне з полів і система здійснює пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання і повідомляє результати пошуку.

- «Інформаційно-довідковий ресурс» – сервіс, в якому у формі питань-відповідей представлена офіційна позиція Державної фіскальної служби України по всіх напрямах чинного податкового та митного законодавства.

- «Анульована реєстрація платників ПДВ» - надає можливість отримати інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду.

- «Пульс» - упередження неякісного обслуговування платників, вирішення суперечливих питань, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю чи митного оформлення.

- «Декларування on-line» - надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи підприємцям та громадянам в електронному вигляді.

- «Реєстр страхувальників» - інформація про взяття на облік платника ЄСВ, його реєстраційний номер та клас професійного ризику.

На веб-порталі також розміщено сервіси «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Електронна звітність».

 

Створення максимально комфортних умов  для платників.

У Дніпропетровській області створено та працюють 32 ЦОП з них 17 при головних офісах ДПІ та 15 у відділеннях ДПІ області.

Основною задачею, яка стоїть перед Центрами обслуговування платників податків Дніпропетровської області є те, щоб обслуговування в ЦОП стало для платників максимально комфортним та зручним процесом.

Комплекс послуг, що надаються  через Центри обслуговування платників податків, включає:

      надання адміністративних послуг;

      надання консультаційних послуг;

      надання інформаційних послуг;

      приймання звітності;

      приймання вхідної кореспонденції;

      видачу ключів електронного цифрового підпису.

У сервісних центрах платники податків Дніпропетровщини можуть безкоштовно отримати :

 28 безкоштовних адміністративних послуг ;

 програмне забезпечення для подання звітності в електроному вигляді ;

 сертифіковані ключі електронного цифрового підпису,

Звертаємо увагу, на те, що платник  може скористатися  безкоштовним WI –FI, який функціонує при кожному центрі обслуговування платників та отримати допомогу у складанні декларації та її подачі через мережу Інтернет.

Центри обслуговування платників на Дніпропетровщині завжди готові прийняти та розглянути будь-які пропозиції кожного клієнта. Збір пропозицій від платників проводиться через скриньки пропозицій та побажань, які знаходяться у кожному ЦОП. (шляхом опитування та анкетування). Працівники ЦОП, регулярно моніторять громадську думку щодо якості обслуговування платників та враховують всі пропозиції від платників щодо удосконалення роботи ЦОП та видачі послуг.

Як платникам уникнути фінансової, адміністративної
та кримінальної відповідальності.

Враховуючи  зацікавленість з боку бізнесу щодо застосування податкового компромісу, виникла необхідность щодо організації якісної роботи з надання консультацій платникам податків, що сприятиме уникненню зайвих непорозумінь та безпідставних побоювань платників щодо можливих негативів застосування механізму податкового компромісу.

Саме з цією метою в Лівобережній ОДПІ м. Дніпропетровська відбулась зустріч начальника податкової інспекції Андрія Ліпінського з представниками бізнесу.

Керівник податкової повідомив, що з 17 січня 2015 року набув чинності Закон України про Податковий компроміс. Ця процедура дозволить платникам у рамках закону уникнути фінансової, адміністративної та кримінальної відповідальності за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток та ПДВ за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року, з урахуванням строків давності у 1095 днів.

Для цього платникові податків необхідно до 16 квітня 2015 року (включно) подати уточнюючий розрахунок, в якому визначити суму завищення податкового кредиту по ПДВ або суму завищення витрат з податку на прибуток та сплатити до бюджету у розмірі 5 відсотків від суми заниження податкового зобов’язання. Інша частина 95 відсотків вважається погашеною за наслідками досягнення податкового компромісу. При цьому штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується.

“На сьогоднішній день до Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська вже подано 23 заяви на застосування механізму податкового компромісу та добровільно сплачено до бюджету 600,8 тис.грн. Ми щиро дякуємо тим платникам, які вирішили сумлінно донарахувати податкові зобов'язання та скористатися податковим компромісом”,- наголосив Андрій Ліпінський.

На прикінці зустрічі Андрій Ліпінський нагадав присутнім, що триває деклараційна кампанія доходів громадян, отриманих протягом 2014 року.  Задекларувати свої доходи потрібно вчасно, а саме – до 1 травня 2015 року.

 

Нове у законодавстві підакцизних товарів.

З 1 січня 2015 року набув чинності Закон України від 28.12.2014 № 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", яким внесено зміни та доповнення до розділу "Акцизний податок" Податкового Кодексу України та Закону України від 19.12.1995 №481 “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”.

Зокрема, цим Законом розширено коло платників акцизного податку (в т.ч. за рахунок включення до нього збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу за електричну і теплову енергію). Відтепер акцизний податок мають також сплачувати:

- суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів;

- оптові постачальники електроенергії;

- виробники електроенергії, які продають її поза оптовим ринком електроенергії (замість збору у вигляді цільової надбавки);

- власники ввезених на митну територію України вантажних транспортних засобів, які переобладнують їх у легкові автомобілі.

Скасовано акцизний податок з продажу/відчуження цінних паперів, збір на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства.

Відмінено довідку органу доходів і зборів про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться у місці торгівлі при отриманні ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Продаж суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

У разі роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, штраф складає – 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10000 гривень. 

 

Декларування доходів, одержаних протягом 2014 року.

З початку 2015 року стартувала кампанія декларування доходів, одержаних протягом 2014 року.

Декларації про майновий стан і доходи платники податків повинні подати до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси.

Граничний термін для платників, які зобов’язані подавати таку декларацію, –30 квітня 2015 року, які хочуть отримати податкову знижку – 31 грудня 2015 року.

При декларуванні доходів у поточному році застосовуються норми та ставки податку на доходи фізичних осіб, які діяли на останній день звітного податкового періоду, тобто на 31 грудня 2014 року.

Бланк податкової декларації та порядок її заповнення розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України.

Нагадуємо, форма податкової декларації про майновий стан і доходи затверджена  наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 №793 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи».

Порядок подання річної декларації про майновий стан і доходи визначений ст. 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями). 

 

Рівномірність самостійної сплати податкових зобов'язань.

Від своєчасної  сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), залежить стан наповнення бюджетів усіх рівнів, соціально-економічний розвиток держави, добробут усіх громадян, адже своєчасно сплачені податки – це виплата заробітної плати освітянам, працівникам охорони здоров’я, культури, пенсій, стипендій, фінансування соціальних заходів та інше. Тому платники податків повинні не тільки не порушувати встановлені терміни сплати, а й піклуватися про рівномірне наповнення дохідної частини бюджету.

Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, регулює Податковий кодекс України.

Відповідно до пп. 14.1.156 п.14.1 ст.14 ПКУ податкове зобов'язання -  це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.

Платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ (п.57.1 ст.57 ПКУ).

Звертаємо увагу платників податків, що для своєчасного надходження платежу  до бюджету слід його сплатити у перші дні цього періоду, не чекаючи  його останнього дня.

 

Плата за землю з фізичних осіб.

На 1 січня 2015 року коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення становить 1,249.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік -1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік - 1,0 та за 2014 рік – 1,249. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалась. Кумулятивне значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель з 1995 року станом на 1 січня 2015 року становить 3,997.

Якщо органи місцевого самоврядування не оприлюднили та не надали у встановлені чинним законодавством терміни відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішень щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам, тоді плата за землю в 2015 році справляється із застосуванням ставок земельного податку 2014 року, з урахуванням коефіцієнта індексації 1,249.

Орендна плата за користування землею та земельний податок є одним з вагомих джерел наповнення місцевих скарбниць області і становить понад 17% до їх загальних надходжень.

 

Які критеріїі необхідні для отримання автоматичного бюджетного відшкодування з 1 січня 2015 року?

З 1 січня 2015 року бюджетне відшкодування платникам податку на додану вартість, які відповідають критеріям, визначеним у пункті 200.19 статті 200 Податкового кодексу України (в оновленій редакції), здійснюватиметься в автоматичному режимі.

Статтею 200.19 Податкового кодексу України встановлено, що право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку мають платники, які відповідають одночасно таким критеріям:

- не перебувають у судових процедурах банкрутства відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

- юридичні особи та фізичні особи - підприємці, включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і до цього реєстру стосовно них не внесено записів про:

а) відсутність підтвердження відомостей;

б) відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання);

в) прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

г) визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до установчих документів юридичної особи;

ґ) припинення державної реєстрації юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця та стосовно таких осіб відсутні рішення або відомості, на підставі яких проводиться державна реєстрація припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

- мають необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує у дванадцять разів суму податку, заявлену до відшкодування та:

а) здійснюють операції, до яких застосовується нульова ставка (питома вага яких протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно становить не менше 40 відсотків загального обсягу поставок (для платників податку з квартальним звітним періодом - протягом попередніх чотирьох послідовних звітних періодів) та/або

б) здійснили інвестиції в необоротні активи у розмірах не менше ніж 3 мільйони гривень протягом останніх 12 календарних місяців;

- не мають податкового боргу;

- великий платник податків не декларував від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками останнього звітного року".

Зазначені зміни передбачені Законом України від 31.07.2014 року №1621-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України".

 

Остаточні розрахунки власним майном.

Державна реєстрація припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізичної особи або внесення до Реєстру само зайнятих осіб запису про припинення підприємницької діяльності фізичною особою не припиняє її зобов’язання, що виникли під час провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов’язань і застосування санкцій за їх невиконання. У разі припинення підприємницької діяльності погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу здійснюється за рахунок майна зазначеної особи. Особа, відповідальна за погашення грошових зобов’язань чи податкового боргу має забезпечити остаточні розрахунки з податків від впровадження підприємницької діяльності.

 

КЕРІВНИЦТВО ГУ ДФС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ПРИЙНЯЛО АКТИВНУ УЧАСТЬ У ФОРМУВАННІ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ.

Про новий порядок формування бюджету та використання податкових нововведень для керівників громад Дніпропетровщини йшлося під час проведення прес-конференції 20 січня 2015 року у Дніпропетровській областній раді.

Присутній на зустрічі з представниками самоврядування Дніпропетровщини заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ігор Ломако зазначив, що у Бюджетному і Податковому кодексах України введено нові зміни, а також довів громадяням, що ставки за новими податками будуть доступними.

 «Ми хочемо поговорити з людьми, які відповідають за бюджетне формування в районах і області про ті нововведення, які відбулися в Бюджетному і Податковому кодексах. Змін багато, вони цікаві, особливо ті, які стосуються місцевих бюджетів. Безліч питань викликає податок на нерухомість. Хочу заспокоїти: фізичні особи будуть платити податок на нерухомість по ставках минулого року. На сьогоднішній день потрібно шукати компроміс, адже ставки невеликі - максимум 2% від мінімальної зарплати, а це 24 грн. На добавок до всього вводиться пільга - 60 кв. м для квартири і 120 кв. м. для приватних будинків», - зазначив Ігор Ломако

 

Основні випадки подання податкової декларації про майновий стан і доходи.

Обов'язок подання декларації  виникає у платника податку з доходів фізичних осіб у разі отримання ним протягом звітного року таких видів доходів (прибутків):

• при отриманні доходів від особи, яка не є податковим агентом (від інших фізичних осіб (резидентів або нерезидентів)) (пп. 168.2.1 п.168.2 ст. 168 Кодексу);

• при отриманні окремих видів доходів, що не підлягають оподаткуванню при виплаті (пп. 168.1.3 п.168.1 ст. 168 Кодексу) (суми заборгованості, за якими минув строк позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року; нецільова благодійна допомога понад установлену норму; додаткове благо у вигляді суми боргу платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності та інші);

• дохід від операцій з інвестиційними активами (п. 170.2 ст. 170 Кодексу);

• іноземні доходи  (пп. 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 Кодексу);

• якщо протягом такого податкового (звітного) року оподатковувані доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, платнику податку у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами двома або більше податковими агентами і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року у 2014 – 146160 грн. (пп. “є” п.  176.1 ст. 176 Кодексу),

• інших доходів, декларування яких передбачено чинним законодавством.

 

Представники бізнесу ознайомились з податковими новаціями.

З початку року почали діяти зміни до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи.

З метою обізнаності платників фахівці Лівобережної ОДПІ м.Дніпропетровська систематично проводять тематичні семінари, засідання «круглих столів», сеанси телефонного зв’язку «гаряча лінія», безкоштовні консультації щодо роз’яснення нововведень.

Так, нещодавно в Лівобережній ОДПІ відбувся практикум для представників бізнесу.

Найпоширенішими питаннями серед присутніх на приктикумі були запровадження електронного адміністрування податку на додану вартість, зміни в оподаткуванні акцизним податком, військовим збором, єдиного внеску, податком на нерухоме майно та ін.

Організатори семінару впевнені, що обізнаність платників сприятиме сумлінному виконанню податкових зобов’язань та, як наслідок, наповненню бюджетів.

 

Що передбачає електронне адміністрування ПДВ?

З 01 січня 2015 року запроваджується нова система електронного адміністрування ПДВ. Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Для відкриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає банку, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, код ЄДРПОУ та індивідуальний податковий номер платника.

Банк, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, визначається Кабінетом Міністрів України.

З рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету або на спеціальний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим відповідно до статті 209 Податкового кодексу України, в сумі податкових зобов'язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду.

За підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтею 200 Податкового кодексу України.

Кошти, зараховані на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених пунктом 2001.5 статті 2001 Податкового кодексу України.

 

Заповнюємо поле «Призначення платежу» у платіжних документах.

При заповненні платіжних документів на переказ коштів у разі сплати бюджетних платежів у полі №3 поля «Призначення платежу» вказується один з нижченаведених реквізитів платника податку, який здійснює перерахування:

- код ЄДРПОУ платника податку (повинен мати 8 цифр, якщо цифр менше 8, то зліва доповнюється нулями до 8 цифр). У разі здійснення юридичною особою сплати за відокремлений підрозділ друкується код за ЄДРПОУ відокремленого підрозділу, за який здійснюється така сплата;

- реєстраційний номер облікової картки платника податків-фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (у разі відмови платника податків від одержання реєстраційного номера);

- реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється ДФС (завжди має 9 цифр).

Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування ПДВ, повернення помилково або надміру сплачених коштів затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 №609.

 

Про звітність з акцизного податку.

З 30.01.2015 р. набрав чинності наказ Мінфіну України від 23.01.2015 р. № 14, яким затверджено нову форму декларації акцизного податку і Порядок її  заповнення та подання.  Платники заповнюють та подають розділи та додатки до Декларації лише щодо тих операцій, які вони здійснюють і за якими у них виникають податкові зобов’язання із сплати акцизного податку, про що робиться відповідна відмітка у колонці "Ознака подачі" на останньому аркуші Декларації. Додатки до Декларації є її невід’ємною частиною.

Суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, заповнює та подає лише розділ Ґ та додаток 6 до Декларації. Податковий період для сплати акцизного податку відповідає календарному місяцю. Декларація складається із загальної частини, що містить необхідні обов’язкові реквізити платника, та шести розділів, що складаються платниками залежно від виду підакцизних товарів, додатків розрахунків для обчислення суми податку залежно від виду встановлених ставок акцизного податку.

Показники у Декларації (крім додатків) проставляються у гривнях без копійок з відповідним округленням за загальновстановленими правилами.

Якщо платник вважає, що форма Декларації збільшує або зменшує його податкові зобов’язання всупереч нормам Кодексу, він має право зазначити цей факт у додатку 9 до Декларації.

Місцем реєстрації платника, що є суб’єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, є місцезнаходження пункту продажу товарів.

Платником заповнюються лише відповідний розділ і додатки до Декларації, які відповідають виду господарської діяльності платника, виду підакцизних товарів (продукції). Якщо платник є одночасно платником акцизного податку за різними видами господарської діяльності, то він подає одну Декларацію з відповідними розділами та додатками 

 

Матеріали надала Лівобережнa МДПІ м.Дніпропетровськ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області

Прикрепления: Картинка 1
Просмотров: 337 | Добавил: cmik | Теги: Дніпропетровськ, інформує, Лівобережнa МДПІ, Нерухоме майно, Військовий збір | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Яндекс.Метрика тИЦ и PR сайта www.cmik.com.ua Счетчик PR-CY.Rank
Klyachin group © 2024