Глянцевая Газета СМИК качество товаров и услуг
Поиск
Календарь
«  Январь 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архив Новостей
Чат газеты СМИК
200
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Суббота, 18.05.2024, 15:36
Главная » 2015 » Январь » 9 » Про створення вільної економічної зони «Крим»
10:55
Про створення вільної економічної зони «Крим»

Про створення вільної економічної зони «Крим»

Законом України "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" від 12.08.2014 № 1636-VII (далі - Закон № 1636) запроваджується вільна економічна зона "Крим", функціонування якої на період тимчасової окупації здійснюється з урахуванням особливостей, визначених розділом II "Перехідні положення" зазначеного Закону та врегульовує інші аспекти правових відносин між фізичними і юридичними особами, які знаходяться на тимчасово окупованій території або за її межами. 
Закон № 1636 опублікований 26.09.2014 у виданні "Голос України" № 184 (5934) та згідно з пунктом 1 Розділу III "Прикінцеві положення" цього Закону набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Відповідно до статті 2 Закону № 1636 вільна економічна зона "Крим" запроваджується на десять повних календарних років, починаючи з дня набрання чинності цим Законом. Строк дії може бути продовжено або скорочено законом України. Закінчення режиму тимчасової окупації не є підставою для припинення дії ВЕЗ "Крим".

 

 

Правові засади справляння податків на території вільної економічної зони "Крим"

Правові засади справляння податків на території вільної економічної зони "Крим" встановлено згідно норм статті 5 Закону № 1636.
Зокрема, відповідно до пункту 5.1 статті 5 Закону № 1636, на території ВЕЗ "Крим" не справляються загальнодержавні податки та збори, визначені статтею 9 Податкового кодексу України, та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, передбачений Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування".
Взаємовідносини між особами, які мають податкову адресу на території ВЕЗ "Крим", та особами, які мають податкову адресу на іншій території України, є контрольованими операціями згідно із статтею 39 Податкового кодексу України.
Фізична особа, яка має податкову адресу (місце проживання), юридична особа (відокремлений підрозділ), яка має податкову адресу (місцезнаходження) на території ВЕЗ "Крим", прирівнюються з метою оподаткування до нерезидента.
Фізична особа, яка має податкову адресу (місце проживання), юридична особа (відокремлений підрозділ), яка має податкову адресу (місцезнаходження) на іншій території України, прирівнюються з метою оподаткування до резидента.
Будь-які доходи з джерелом їх походження з території ВЕЗ "Крим", одержані особою, прирівняною до резидента, підлягають оподаткуванню як іноземні доходи за загальними правилами, встановленими Податковим кодексом України.
Доходи найманих працівників, які мають постійне місце проживання на території ВЕЗ "Крим", як заробітна плата та інші подібні виплати та компенсації, що виплачуються роботодавцем з місцезнаходженням на іншій території України, оподатковуються за загальними правилами за місцезнаходженням такого роботодавця.
Фізична особа, яка має податкову адресу на іншій території України ніж ВЕЗ "Крим", зобов'язана задекларувати об'єкти житлової нерухомості, що перебувають у її власності та знаходяться на території ВЕЗ "Крим", з метою:
 
- визначення загальної бази оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до пункту 265.3 статті 265 Податкового кодексу України;
- отримання пільг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до пункту 265.4 статті 265 Податкового кодексу України.
До платників податків, які станом на початок тимчасової окупації мали місцезнаходження на території АР Крим та м. Севастополя, не застосовуються починаючи з першого числа місяця, в якому набрала чинності Резолюція № 68/262 Сесії Генеральної Асамблеї Організації Об'єднаних Націй від 27 березня 2014 року про підтримку територіальної цілісності України, фінансові та штрафні санкції за порушення вимог порядку подання, обчислення, правильності заповнення податкових декларацій (податкової звітності) та повноти сплати сум податків і зборів (абзац 11 пункту 12.3 статті 12 Закону).
Пунктом 11.2 ст. 11 Закону № 1636 встановлено, що на території ВЕЗ „Крим”, зокрема, діють норми, зокрема, Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (далі – Закон № 2464).

 


Справляння податків і зборів, єдиного соціального внеску та застосування реєстраторів розрахункових операцій відносно території ВЕЗ "Крим"

Під час тимчасової окупації справляння податків і зборів, єдиного соціального внеску та застосування реєстраторів розрахункових операцій відносно території ВЕЗ "Крим" діють з урахуванням того, що: загальнодержавні податки і збори, визначені статтею 9 Податкового кодексу України, статтею 271 Митного кодексу України, єдиний внесок, встановлений Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, справляння якого здійснюється відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", не справляються з доходів, отриманих юридичними особами (їх відокремленими підрозділами) та фізичними особами на тимчасово окупованій території, операцій та/або з інших об'єктів оподаткування (в тому числі об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням) на тимчасово окупованій території (пункт 12.3 ст. 12 Закону № 1636).
Особи, які перебували на обліку в контролюючих органах або мали місцезнаходження (місце проживання) на території Автономної Республіки Крим або міста Севастополя на початок тимчасової окупації, звільняються від обов'язків сплати єдиного внеску, передбаченого Законом №2464 та виконання вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" під час провадження їхньої підприємницької діяльності на тимчасово окупованій території України.
Такі особи мають право на добровільну сплату єдиного внеску, передбаченого Законом № 2464, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України або уповноваженим органом з питань Криму.
Особи, які перебували на обліку в контролюючих органах або мали місцезнаходження (місце проживання) на території Автономної Республіки Крим або міста Севастополя на початок тимчасової окупації, звільняються від обов'язку подання до контролюючих органів декларацій (крім митних декларацій), звітності та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів протягом строку такої тимчасової окупації та після її завершення.
Прикінцевими положеннями Закону № 1636 внесено зміни до Закону № 2464, якими визначено, що тимчасово на період дії особливого правового режиму, зупиняється застосування до платників єдиного внеску із місцезнаходженням (місцем проживання) на тимчасово окупованій території України норми статей 25 і 26 Закону № 2464. 
Податкова інформація про суми недоїмки платників єдиного внеску, зберігатиметься та опрацьовуватиметься в інформаційних базах контролюючих органів в окремому (позабалансовому) порядку.
Пунктом 5.1 статті 5 Закону України від 12 серпня 2014 року № 1636-VII „Про створення вільної економічної зони „Крим” та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України” визначено, що на території ВЕЗ „Крим” не справляються, зокрема, загальнодержавні податки і збори, визначені у статті 9 розділу І „Загальні положення” Податкового кодексу України.

 


Плата за землю, фіксований сільськогосподарський податок (далі – ФСП)

Відповідно до ст.5 Закону на території ВЕЗ не справляються такі загальнодержавні податки як плата за землю, ФСП. 
Згідно зі ст.ст.270 та 302 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування платою за землю є  земельні ділянки, частки (паї), об’єктом оподаткування ФСП є площа сільськогосподарських угідь. Частиною першою п.12.3 ст.12 Закону 
визначено, що загальнодержавні податки і збори не справляються з об'єктів оподаткування (в тому числі об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням) на тимчасово окупованій території.
Особи, які перебували на обліку в контролюючих органах або мали місцезнаходження (місце проживання) на території Автономної Республіки Крим або міста Севастополя на початок тимчасової окупації, звільняються від обов'язку подання до контролюючих органів декларацій (крім митних декларацій), звітності та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів протягом строку такої тимчасової окупації та після її завершення (частина перша п.12.3 ст.12 Закону).

 

 

Місцеві податки та збори (єдиний податок з юридичних осіб, збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності, збір за місця для паркування транспортних засобів, туристичний збір)

Згідно з п.5.9 ст.5 Закону на території ВЕЗ можуть справлятися місцеві податки та збори, визначені статтею 10 Податкового кодексу України, з урахуванням норм статті 5 Закону.
Пунктом 5.7 статті 5 встановлено, що будь-які доходи з джерелом їх походження з території ВЕЗ, одержані особою, прирівняною до резидента, підлягають оподаткуванню як іноземні доходи за загальними правилами, встановленими Податковим кодексом України.
Пунктом 5.3 цієї статті визначено, що фізична особа, яка має податкову адресу (місце проживання), юридична особа (відокремлений підрозділ), яка має податкову адресу (місцезнаходження) на території ВЕЗ, прирівнюються з метою оподаткування до нерезидента. Фізична особа, яка має податкову адресу (місце проживання), юридична особа (відокремлений підрозділ), яка має податкову адресу (місцезнаходження) на іншій території України, прирівнюються з метою оподаткування до резидента.
Разом з цим пунктом 12.3 ст.12 Закону передбачено, що під час тимчасової окупації справляння податків і зборів відносно території ВЕЗ діють з урахуванням того, що: 
- будь-які доходи з джерелом їхнього походження з території ВЕЗ, одержані фізичною, юридичною особами, прирівняними до резидентів, оподатковуються за правилами, встановленими для іноземних доходів; 
- будь-які доходи з джерелом їхнього походження з іншої території України, що нараховуються (виплачуються) на користь осіб, прирівняних до нерезидентів, оподатковуються за правилами, встановленими для їхньої виплати (репатріації) за кордон України.
Крім цього Законом внесено зміни до Бюджетного кодексу України. Так, розділ VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України доповнено пунктом 16, згідно з яким установлено, що на період дії Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» норми Бюджетного кодексу, що поширюються на Автономну Республіку Крим та місто Севастополь, застосовуються в особливому порядку.  
    У той же час ст.611 Бюджетного кодексу України передбачені особливості взаємовідносин державного бюджету з бюджетами Автономної Республіки Крим та міста Севастополя. Зокрема, доходи, що визначені статтями 64 - 66, 69 і 71 цього Кодексу та сплачуються (перераховуються) на території Автономної Республіки Крим і міста Севастополя, зараховуються до місцевих бюджетів Автономної Республіки Крим.
Разом з цим зазначаємо, що пунктом 12.3 ст.12 Закону визначено, що до платників податків, які станом на початок тимчасової окупації мали місцезнаходження на території Автономної 
Республіки Крим та міста Севастополя, не застосовуються починаючи з першого числа місяця, в якому набрала чинності Резолюція №68/262 Сесії Генеральної Асамблеї Організації Об'єднаних Націй від 27 березня 2014 року про підтримку територіальної цілісності України, фінансові та штрафні санкції за порушення вимог порядку подання, обчислення, правильності заповнення податкових декларацій (податкової звітності) та повноти сплати сум податків і зборів.
Частиною третьою п.12.3 ст.12 Закону визначено, що з 1 червня 2014 року вважається анульованою податкова реєстрація осіб, які станом на 31 травня 2014 року мали місцезнаходження (місце проживання) та перебували на обліку в контролюючих органах на території Автономної Республіки Крим або міста Севастополя. 

Така податкова реєстрація може бути відновленою після евакуації особи на іншу територію України згідно із статтею 15 Закону у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань оподаткування, або внаслідок завершення строку тимчасової окупації.

 

 

 

 

Матеріали надала Лівобережнa МДПІ м.Дніпропетровськ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області

Прикрепления: Картинка 1
Просмотров: 315 | Добавил: cmik | Теги: вільної, вільної зони «Крим», економічної, Дніпропетровськ, економічної зони «Крим», зони «Крим», Лівобережнa МДПІ, Створення | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Яндекс.Метрика тИЦ и PR сайта www.cmik.com.ua Счетчик PR-CY.Rank
Klyachin group © 2024