Глянцевая Газета СМИК качество товаров и услуг
Поиск
Календарь
«  Май 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архив Новостей
Чат газеты СМИК
200
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Суббота, 18.05.2024, 20:29
Главная » 2015 » Май » 15 » Проценти за депозитами оподатковуються за ставкою 20 відсотків
16:07
Проценти за депозитами оподатковуються за ставкою 20 відсотків

 

Проценти за депозитами оподатковуються за ставкою 20 відсотків

Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон №71), який набрав чинності з 01.01.2015, внесено зміни до Податкового кодексу України із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) в частині оподаткування пасивних доходів.

Згідно з п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 ПКУ пасивні доходи (крім зазначених у п.п. 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 ПКУ) включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Підпунктом 167.5.3 п. 167.5 ст. 167 ПКУ встановлено, що термін «пасивні доходи» означає, зокрема, доходи у вигляді процентів на депозитний (вкладний) банківський рахунок.

Відповідно до внесених змін до п.п. 167.5.1 п. 167.5 ст. 167 ПКУ ставка податку для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді процентів, становить 20 відсотків.

Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування (п.п. 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 ПКУ).

Враховуючи викладене вище, доходи платника податку у вигляді процентів, які нараховані на суму вкладного (депозитного) банківського рахунка, включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та оподатковуються за ставкою 20 відсотків.

 

Заробітна плата в «конвертах» - хибний крок

Неофіційна заробітна плата - це хибний крок, який має багато недоліків, і прикро, що деякі робітники іноді свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати неофіційну зарплатню, не розуміючи, що таким чином, вони крадуть не в держави, а обкрадають себе. Їх «чиста» зарплата значно відрізняється від тієї, яка записана у відомості. Ця різниця з’ясовується згодом, коли людині потрібна довідка про доходи, наприклад, для пред’явлення у Пенсійний фонд при оформленні пенсії.

Кожен найманий працівник має право вимагати від роботодавця виплати гідної та легальної заробітної плати. Кожна гривня податку, що надійде до бюджету, впливає на забезпечення пенсії у майбутньому. Тому, слід пам’ятати, що неоформлення належним чином трудових відносин з найманими працівниками є порушенням законодавства про працю.

 

 

Зміни в адміністрування ЄСВ

Законом України від 2 березня 2015 року №219-VIII Про внесення змін до розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці (далі – Закон № 219) внесено зміни, щодо понижуючого коефіцієнту єдиного внеску платниками при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам та/або при нарахуванні винагороди за цивільно-правовими договорами, допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами за умови, якщо платником виконуються одночасно такі умови:

- база нарахування єдиного внеску в розрахунку на одну застраховану особу в звітному місяці збільшилась на 20 і більше відсотків порівняно з середньомісячною базою нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік в розрахунку на одну застраховану особу;

- після застосування коефіцієнта середній платіж на одну застраховану особу в звітному місяці складе не менше ніж середньомісячний платіж на одну застраховану особу платника за 2014 рік;

- кількість застрахованих осіб у звітному місяці, яким нараховані виплати, не перевищує 200 відсотків середньомісячної кількості застрахованих осіб платника за 2014 рік. Ця умова не застосовується до платників єдиного внеску, визначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону.

Також, було зазначено, що:

- коефіцієнт застосовується в тому числі при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи;

- коефіцієнт не застосовується платниками єдиного внеску, вказаними в абзаці сьомому пункту 1 частини першої статті 4 Закону № 2464, які виплачують грошове забезпечення;

- розрахований коефіцієнт та розмір єдиного внеску зазначаються з трьома знаками після коми;

- у разі застосування коефіцієнта платник єдиного внеску зазначає про це в звіті;

- платник єдиного внеску, що застосував коефіцієнт та не сплатив нарахований єдиний внесок у встановлені Законом строки, позбавляється права в майбутньому застосувати коефіцієнт до повної сплати такої недоїмки (боргу). Право на застосування коефіцієнта поновлюється з місяця, в якому сплачено таку недоїмку (борг);

- понижуючий коефіцієнт застосовується по 31 грудня 2015 року, з 1 січня 2016 року при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам та/або при нарахуванні винагороди за цивільно-правовими договорами ставки єдиного внеску, застосовуються з коефіцієнтом 0,6.

 

Про податок на нерухоме майно

 Якими пільгами користуються фізичні особи у 2015 році з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?

Відповідно до п.п. 265.3.1, 265.3.4 п.265.3 ст. 265 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) базою оподаткування за 2014 рік є житлова площа об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його часток.  У разі наявності у платника податку – фізичної особи більше одного об`єкта оподаткування (квартир, житлових будинків), база оподаткування обчислюється виходячи з сумарної житлової площі таких об`єктів з урахуванням норм п.п.265.4.1. п.265.4.

Пунктом 265.4 статті 265 Кодексу передбачено пільги із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для, а саме: база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 250 кв. метрів;

в) для різних видів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток) – на 370 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

Які об’єкти нерухомості звільнені (не є об'єктом оподаткування) від сплати податку:

- об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);

- об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов'язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;

- будівлі дитячих будинків сімейного типу;

- гуртожитки;

- житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв'язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради;

- об'єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об'єкта на дитину;

- об'єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб'єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;

- будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;

- будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;

- об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств

 Коли подається декларація та порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об'єкта оподаткування?

Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом  30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

Порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об’єкта оподаткування податком - протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності.

 

Хто платить акциз з „роздрібу” – суб’єкт господарювання чи філія?

 

Підпунктом 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що платником акцизного податку є особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

При цьому особи – суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу товарів не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється господарська діяльність (п.п. 212.3.1 прим. 1 п. 212.3 ст. 212 ПКУ).

Відповідно до Господарського кодексу України (далі – ГКУ) суб’єктами господарювання є господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до ГКУ, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.

Суб’єкти господарювання, мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.

При цьому суб’єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа - підприємець у порядку, визначеному законом.

Відкриття суб’єктом господарювання філій (відділень), представництв без створення юридичної особи не потребує їх державної реєстрації (ст. 58 ГКУ).

Згідно з ч. 1 ст. 95 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій.

Також слід зазначити, що філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.

Таким чином, платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів є суб’єкт господарювання, зокрема юридична особа. Філія такої юридичної особи не може бути зареєстрована як платник акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

 

Як правильно визначити суму ПДФО для повернення у зв’язку з поданням декларації на отримання податкової знижки?

Сума податку, на яку зменшу- ються податкові зобов’язання у зв’язку з використанням права на податкову знижку, визначається за формулою:

ПЗ=П-((Б-В)•С),

Де ПЗ – сума податку на доходи фізичних осіб, розрахована за результатами проведення перерахунку (рядок 12 додатка 8 до податкової декларації про майновий стан і доходи) у зв’язку з поданням декларації на отримання податкової знижки;

Б – база оподаткування податком на доходи фізичних осіб (рядок 10 додатка 8 до податкової декларації про майновий стан і доходи), яка визначається шляхом зменшення річної суми отриманої заробітної плати на суму єдиного соціального внеску (ЄСВ) та податкової соціальної пільги (ПСП) Б=ЗП-ЄСВ-ПСП;

С – ставка податку на доходи фізичних осіб відповідно до п. 167ю1 Податкового кодексу України;

П – річна сума податку на доходи фізичних осіб, утримана з одержаних фізичною особою доходів у вигляді заробітної плати (П=С•Б);

В – сума витрат платника податку – резидента (рядок 11 додатка 8 до податкової декларації про майновий стан і доходи), дозволених до включення до податкової знижки (рядок 09, але не більше рядка 10);

ЗП – дохід у вигляді нарахованої (отриманої) заробітної плати.

 

 

ДО УВАГИ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ !

В зв’язку з внесеними змінами до Податкового кодексу України починаючи з першого звітного періоду 2015 року (січень, І квартал) формування податкового кредиту у платників ПДВ відбувається на підставі електронних податкових наклад- них та обмежених випадках готівкових розрахунків/ документів (п.198.6 ст. 198 Кодексу) і податкових накладних, які складені постачальником товарів/ послуг у січні 2015 року.

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року та своєчасно зареєстровані в ЄРПН, включаються до складу податкового кредиту того звітного періоду, на який припадає дата їх складання (п.198.3 ст.198 Кодексу).

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року, зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну їх реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому податкову накладну зареєстровано в ЄРПН, але не більше ніж 180 календарних днів з дати їх складання.

З урахуванням змін, внесених до пункту 198.6 статті 198 розділу V Кодексу, з 1 січня 2015 року втратила чинність норма щодо збереження права на включення до податкового кредиту суми ПДВ на підставі отриманих податкових накладних протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Платники, які не включили податкові накладні, складені до 1 січня 2015 року, до складу податкового кредиту відповідних періодів, можуть реалізувати своє право на формування податкового кредиту виключно шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди, з урахуванням вимог пункту 198.2 статті 198 розділу V Кодексу.

Таким чином, до складу податкового кредиту декларації з ПДВ за січень п. р. платник не має права включити суми ПДВ по податкових накладних минулих періодів.

Приклади виправлення показників січня 2015 року:

Якщо платником податку податковий кредит січня 2015 року сформовано за рахунок податкових накладних минулих звітних періодів (наприклад: вересня 2014 року у сумі ПДВ 20 000 грн.) приведення у відповідність показників січня п.р. із позитивним значенням декларування ПДВ  відбувається двома способами:

- самостійно платником;

- за результатами перевірки контролюючого органу.

У разі самостійного виправлення показників шляхом  подання уточнюючого розрахунку за січень п.р. (ст. 50 Кодексу):

платник сплачує ПДВ всього 20 600 грн., з якої

- сума недоплати - 20 000 грн.

- штраф у розмірі 3 відсотки -  20 000 *3% = 600 грн.

У разі перевірки контролюючого органу:

платник сплачує ПДВ всього 25 000 грн., з якої

- донараховану суму ПДВ -  20 000 грн.

- штраф у розмірі 25 відсотків - 20 000 грн. *25% =   5000 грн.

Таким чином, оптимальний варіант збереження обігових коштів платника – самостійне виправлення помилки.

автоматичному режимі, складала в 2014 році 22 підприємства, в 2013 році - 15.

 

 

 

 

У квітні майже 100% платників ПДВ Дніпропетровщини прозвітували за допомогою Інтернету

За підсумками квітня 2015 року у Дніпропетровському регіоні засобами електронного зв’язку прозвітували 17297 тисяч платників ПДВ, або 99,5% від загальної кількості звітуючих з цього податку. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість платників ПДВ, які надають звітність засобами e-mail, збільшилась на 2,1%.

Також, у квітні поточного року до органів ДФС у Дніпропетровській області надали звіти з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування 46016 суб’єктів господарювання. Електронним сервісом ДФС, направивши звітність по e-male, скористалося 39345 платників. Це на 3,5% більше, ніж у квітні 2014 року і складає 85,5% від загальної кількості платників ЄСВ Дніпропетровської області.

«Переваги звітування засобами телекомунікаційного зв’язку очевидні, - говорить перший заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Роман Афонов, – Електронна звітність дозволяє спростити процес взаємодії платників з фіскальною службою, унеможливити випадки корупції, скоротити витрати часу на формування та передачу звітності».

 

 

У кампанії декларування доходів взяли участь більше 41 тисячі мешканців Дніпропетровщини

З початку року мешканці Дніпропетровщини надали до органів ДФС 41021 декларацію про майновий стан та доходи, отримані в 2014 році. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала 2,8 млрд. грн.

За результатами кампанії «Декларування – 2015» податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб задекларували 27513 громадян на загальну суму 57,7 млн. грн., що на 15,5 млн. грн. більше ніж в минулому році. Повернення ж з казни у вигляді податкової знижки отримають 5164 громадянина на загальну суму 5,8 млн. грн.

Про одержані минулого року понад мільйонні статки повідомили 296 мешканців Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає 1,5 млрд. грн.

Нагадаємо, на відміну від декларування доходів, яке закінчилося 30 квітня 2015 року, правом скористатися податковою знижкою кожен громадянин зможе впродовж всього року.

 

Щодо змін у корупційному законодавстві

 Головне управління ДФС у Дніпропетровській області, звертає увагу державних установ, організацій, підприємств, інших юридичних осіб публічного права, що до частини 9 статті 12 Закону України N3206-VI від 7 квітня 2011 року «Про засади запобігання і протидії корупції» (далі – Закон №3206), внесені зміни, які набрали чинності з 01.01.2015.

Положення частини 9 статті 12 Закону №3206, становлюють, що для здійснення перевірки достовірності зазначених у декларації за минулий рік відомостей, державний орган,  орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, інша юридична особа публічного права протягом десяти днів з дня одержання декларації від суб'єкта декларування надсилає її копію центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Перевірка достовірності зазначених у декларації відомостей здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у порядку, визначеному цим органом, який, відповідно до положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 №375, затверджується наказом Міністерства фінансів України.

Порядок здійснення перевірки достовірності відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 13 березня 2015 року №333, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2015 року  за N418/26863 (далі – Порядок).

Пунктом 5 Порядку визначено, що перевірки проводяться апаратом Державної фіскальної служби України, а також її територіальними органами (державними податковими інспекціями) за місцем проживання (реєстрації, податковою адресою) суб'єкта декларування.

Відповідно підпункту 1 пункту 5 Порядку, перевірки отриманих копій декларацій проводяться апаратом Державної фіскальної служби України щодо посадових осіб вищого ешелону влади, а згідно підпункту 2 пункту 5 Порядку територіальними органами (державними податковими інспекціями) інших суб'єктів декларування за місцем їх проживання (реєстрації, податковою адресою).

Окремо звертаємо увагу, що  проведення такого виду перевірок на рівні ГУ ДФС у Дніпропетровській області (обласному рівні) законодавством не передбачено, тому копії декларацій слід надсилати до відповідних державних податкових інспекцій за місцем реєстрації проживання суб'єктів декларування, тобто за їх податковою адресою.

 

Матеріали надала Лівобережнa МДПІ м.Дніпропетровськ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області

Прикрепления: Картинка 1
Просмотров: 309 | Добавил: cmik | Теги: податкова, оподатковуються за ставкою, Проценти за депозитами, Дніпропетровськ, інформує, 20 відсотків | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Яндекс.Метрика тИЦ и PR сайта www.cmik.com.ua Счетчик PR-CY.Rank
Klyachin group © 2024